11.Sınıf Dil ve Anlatım dersi 2.Dönem 1.Yazılı Soruları, Klasik, 2017-2018 (Mehmet Akif Gündeş)

Sitemize edebiyat öğretmeni Mehmet Akif Gündeş tarafından gönderilen 11.Sınıf Dil ve Anlatım dersi 2.Dönem 1.Yazılı Sorularını  yayınlıyoruz. Sorular klasik tarzda olup yıllık plana uygun hazırlanmıştır. Dilerseniz yazılı sorularını aşağıdaki bağlantıya tıklayarak direkt indirebilirsiniz...

İNDİR-11.Sınıf Dil ve Anlatım 2.Dönem 1.Yazılı Soruları ve Cevap Anahtarı,Klasik (Yepyeni)

S O R U L A R 

1. Aşağıdaki cümlelerde geçen yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.
Hiç bir zaman kader bizi senden ayırmasın.

…………………………………………………………………………………………………………

Tenha sokakda kaldım oruçsuz ve neşesiz.


…………………………………………………………………………………………………………

Bilmemiş, varmı geniş yeryüzünün serhaddi.

…………………………………………………………………………………………………………

Yaş otuzbeş yolun yarısı eder.

…………………………………………………………………………………………………………

2. Aşağıdaki cümlelerin sonuna yargılar doğru ise “D” yanlış ise “Y” yazınız. 

Deneme yazarı eserini yazarken okuyucuyla sohbet ediyormuş gibi bir hava içindedir. (…..)
Türk Edebiyatında deneme türü Tanzimat Döneminde ortaya çıkmıştır. (…..)
Makale, bilimsel içeriğe yer veren, ciddi ve ağırbaşlı bir yazı türüdür. (…..)
Makalelerde genellikle betimleme ve öyküleme anlatım biçimleri kullanılır. (…..)

3. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Beş Şehir” adlı eseri ………………………………….. türünde yazılmıştır.
Deneme türünün kurucusu Fransız yazar ……………………………………………..’dir.
Edebiyatımızdaki ilk makale örneğini …………………………………………………. yazmıştır.
Öne sürülen düşüncelerin kanıtlanma gereği olan öğretici metin türü ……………………………………….dir.

4. Deneme türünün genel özellikleriyle ilgili dört madde yazınız.
…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

5. Aşağıdaki cümlelerde geçen anlatım bozukluklarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.
Gönderdiğim mektubu, eminim bugüne kadar almış olmalıdır.
…………………………………………………………………………………………………………

Çevre sağlığı konusunda birçok kişiler duyarlı davranıyor.

…………………………………………………………………………………………………………

6. “Ölünce kirlerimizden temizlenir / Ölünce biz de iyi adam oluruz.” dizelerindeki ana düşünceyi (verilmek istenen temel mesaj) aşağıya yazınız.

…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………


7. “Bel bağladığım tepelerden / Gün doğmayabilir bir daha” dizelerindeki baskın olan duyguyu aşağıya yazınız.

…………………………………………………………………………………………………………

8. Aşağıdaki cümlede yay ayraçla belirtilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Şuraya varmak kanısındayım ( ) Bireysellik ( ) toplumsal düzlemde irdelenemediği sürece eksik ( ) işlevsiz kalacaktır ( )

9. “Herkes benim sözüme katılırsa yanılmış olmaktan korkarım.” sözünü açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………

10. Aşağıdaki paragraflarda hangi anlatım biçiminin kullanıldığını paragrafın altındaki boşluğa yazınız. (Anlatım biçimleri: açıklama, betimleme, öyküleme, tartışma).


Yatağın altında yeşil, tahtadan bir sandık duruyordu. Onu açtım. Az daha sevincimden haykıracaktım. Annemin bir hafta önce İstanbul’dan gönderdiği hediyeler içinde çıkan kaşağı pırıl pırıl parlıyordu. Hemen kaptım. Tosun'un yanına koştum. Karnına sürtmek istedim. Rahat durmuyordu. Galiba acıtıyor, dedim. Gümüş gibi parlayan bu güzel kaşağının dişlerine baktım. Çok keskin, çok sivriydi. Biraz köreltmek için duvarın taşlarına sürtmeye başladım. Dişleri bozulunca, tekrar denedim. Atların hiçbiri durmuyordu. Kızdım. On adım ilerideki çeşmeye koştum.

…………………………………………………………………………………………………………

Kimi sanatçılar, sanatın amacını içerik olarak görür. Onlara göre iletecek bir şeyi olmayan, tek satır bile yazmamalı. Kimileri ise sanatı biçim olarak algılar. Onlara göre güzel olmayan hiçbir şey sanatsal değildir. Oysa sanatta içerikle biçim etle tırnak gibidir.
…………………………………………………………………………………………………………

Kulübenin ardında iki katlı, yaşlı bir bina vardır. Bir terk edilmişlik duygusu taşır, lodosun eskittiği yüzünde camlarda yağmur izi... Gençliğine doyamamıştır. Alt katında kimi işlemez dükkânlar, üst katında ise küçük bir sahil lokantası. Sanki dekorunu ve yemeklerini yıllardır hiç değiştirmemiş bir sahil lokantası... Bu meydandaki her bina, her yol, her ayrıntı denize göre konum almış gibidir; denizle yüzleşir durur.
…………………………………………………………………………………………………………

Memduh Şevket Esendal öykülerini sade ve temiz bir Türkçeyle yazmış, öykücülükte Çehov tarzını benimsemiştir. Onun öykülerini okuyanlar eserin içinde kendilerini, çevrelerini ve hayatta karşılaştıkları kişileri bulur gibi olurlar. Esendal, günlük hayatı iyimser bir hava içinde verir. Öykülerindeki olaylar son derece basittir.
…………………………………………………………………………………………………………

                                     Başarılar dileriz.

                Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri

Emine Gözüboz  Fatma Özberk   Mehmet Akif Gündeş

Yazıya Tepkini Göster!

1 Yorumlar

YORUM YAPARAK SORU SORABİLİR veya KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorum biz onayladıktan sonra görülecektir.
2) Yazım kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun kişiliğinizi yansıttığını unutmayınız.
4)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek beni bilgilendir kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.

Yorum Gönderme

YORUM YAPARAK SORU SORABİLİR veya KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorum biz onayladıktan sonra görülecektir.
2) Yazım kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun kişiliğinizi yansıttığını unutmayınız.
4)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek beni bilgilendir kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.

Daha yeni Daha eski

Reklam

Reklamlar